Kako Vas vide i kako sebe vidite?

Način na koji Vašu kompaniju vide drugi određuje u velikoj mjeri i njen identitet koji je zapravo samopercepcija jedne organizacije.

Slika koju javnost ima o jednoj kompaniji uveliko utječe na njeno poslovanje. Uspjeh na tržištu umnogome će zavisiti od toga kako potrošači doživljavaju proizvode i usluge nekog preduzeća. Govorimo o imidžu, skupu asocijacija i predstava vezanih za nekoga i nešto.

Irski književnik Oskar Vajld rekao je kako „jedino budale ne sude po spoljašnjosti“. Zaista, danas toliko predodžbi kreiramo samo na osnovu onoga što vidimo i što na nas ostavlja dojam prilikom prvog susreta.

Svaka kompanija ima neki imidž, bilo da je dobar, loš, ili nikakav. Kakav god da je ostavlja utisak zbog kojeg će neko zaobići 5 trgovina u tržnom centru samo da bi ušao baš u Vašu. S druge strane, zbog nečega što mu se nije svidjelo, može Vaše prodajne objekte zaobilaziti u širokom luku.

Imidžu doprinosi mnogo toga o čemu poduzetnici ne razmišljaju ili što u nekom slučaju potpuno zanemaruju. Način na koji se osoblje javlja na telefon, izgled prodajnog mjesta, memorandum na saopštenju, logo, dizajn proizvoda ili podsjetnice – bilo šta od ovoga može stvoriti neizbrisivu sliku kod potrošača.

Nikada neću zaboraviti dojam koji je na mene ostavio bahati radnik jedne kompanije koja se bavi proizvodnjom i prodajom automobilskih guma. Na moje pitanje da li radnja radi vikendom on je odgovorio kako im to „ne pada na pamet“. Bio je to telefonski razgovor zbog kojeg ja više nikada nisam želio razmatrati tu kompaniju kao opciju za kupovinu guma za svoj automobil. Ostali radnici sigurno nisu takvi, ali taj jeste i kod mene je stvorio jednu vrstu duboke odbojnosti prema firmi u kojoj radi.

Narušavanje imidža može uzrokovati i utjecaj različitih predrasuda kod potrošača, pogrešna ubjeđenja te pogrešno razumijevanje komunikacijskih aktivnosti koje preduzeće usmjerava ka tržištu. Treba imati na umu da se kredibilitet gubi za samo nekoliko sati, a njegovo podizanje je dugotrajan proces.

Način na koji Vašu kompaniju vide drugi određuje u velikoj mjeri i njen identitet koji je zapravo samopercepcija jedne organizacije. Riječ je o ogledalu na kojem firma vidi odraz kakav je sama kreirala tokom godina. Filozofija poslovanja, historija, kultura, stil, marketinška strategija i još mnogo toga sačinjavaju identitet. Etika i ponašanje zaposlenih su, također, važan element.

Coca-Cola, Harley Davidson i Microsoft

Da bi kompanija kvalitetno odgovorila na izazove današnjeg biznis ambijenta, potrebno je da svoj identitet, odnosno poimanje same sebe vjerodostojno prenese svojim kupcima, ulagačima i uposlenicima. Interna i eksterna komunikacija samo su jedan od preduslova za pretvaranje dobrog identiteta u dobar imidž.

Građenje sistema vrijednosti iz kojeg izrasta kredibilna kompanija dugogodišnji je posao i obuhvata sve njene segmente. Uzmimo za primjer Coca-Colu koja je nastala davne 1886. godine i o čijem imidžu ne treba mnogo govoriti. Njen identitet je od početka bio građen na temeljima univerzalnih vrijednosti poput prijateljstva i porodice koje su osvojile srca stotina miliona ljudi širom svijeta.

Microsoft i Harley Davidson su, također, primjer preduzeća s snažnim identitetom koji je nastao kao rezultat jedinstvene etike, kulture i stila upravljanja. Upravo zbog toga motori ovog proizvođača nisu samo prijevozna sredstva već način života, sloboda i moć. Microsoftovi softveri su odraz preciznosti i profesionalnosti same kompanije koja godinama iznalazi najbolja rješenja u svijetu tehnologije.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s