Ključ uspjeha – emocionalna inteligencija

“Emocije su impuls koji nas navodi na djelovanje”, kaže Daniel Goleman u svojoj knjizi “Emocionalna inteligencija”. Donedavno je prevladavalo uvjerenje da je poslovni svijet lišen emocija. No, pravila u biznisu se mijenjaju, više nije presudno koliko smo stručni, već koliko dobro upravljamo sobom i uspješno uspostavljamo odnose sa drugim ljudima.

Emocionalna inteligencija – EQ  je vrhunski oblik nadarenosti, ima snažan utjecaj na sve druge sposobnosti, bilo da ih potpomaže ili im smeta. Danas mnogi menadžeri prilikom zapošljavanja novih radnika veliku pažnju posvećuju vještinama koje posjeduju.

Zbog toga su najpoželjnije sposobnosti za poslove koji zahtijevaju direktnu komunikaciju sa ljudima:

  • Samokontrola – racionalizacija događaja,
  • Komunikacijske vještine – uključuju empatiju i društvene vještine, tj. prepoznavanje emocija kod drugih, te upravljanje njihovim emocijama i motivacijom,
  • Inicijativa,
  • Pouzdanost,
  • Ustrajnost,
  • Samopouzdanje.

U poslu je važno razumjeti ljude i suosjećati sa njima, njihovim brigama i problemima. To znači da je osoba sposobna da prepozna emocije kod drugih ljudi i da se ugodno osjeća u nečijem društvu.

Naša ljudskost se ogleda u iskazivanju naših osjećanja.

Daniel Goleman u svojoj knjizi ističe: “Emocije nas vode ka suočavanju sa nevoljama, jer je to suviše važno da bi se prepustilo razumu. Svaka emocija nudi spremnost za djelovanje, osim emocije straha koja nas sputava.” Zato ne dozvolite da Vama upravljaju strahovi. Ako ste sposobni vjerovati svojim osjećajima, tada se instinkt slijedi prirodno i bez mnogo oklijevanja, što je i najbolja stvar koju možete učiniti.

Važno je da znate da postoje znakovi koji Vam mogu otkriti imate li visoku emotivnu inteligenciju te na čemu trebate raditi kako biste je što bolje razvili.

Jedan od tih znakova se ogleda kod onih ljudi koji su osjetljivi na tuđe emocije. Znatiželja širi empatiju čim razgovaramo s ljudima koji su izvan našeg društvenog kruga. Također, sposobnost koncentracije koja se otkriva već u ranom djetinjstvu snažan je pokazatelj emocionalne inteligencije. Ipak, ona nije strogo određena već se može poboljšati u toku života.

Bilo da je riječ o intuiciji, iskustvu ili znanju, ljudi s visokim emotivnim koeficijentom inteligencije u pravilu odlično “čitaju” ljude već pri upoznavanju.

Kako to emocionalni um može očitati emocionalnu stvarnost, kako prepoznati emocije i pokušati upravljati njima, kao i kako uspjeti u poslu – pročitajte detaljnije u knjigama Daniela Golemana “Emocionalna inteligencija” i “Emocionalna inteligencija u poslu”.

Leave a comment