Raskošne mogućnosti digitalnog okruženja za brendove

strategy
Drawing of production cycle

Kreiranje aplikacija, prisustvo na digitalnim platformama, interakcija sa potrošačima, zabavni i korisni sadržaji postali su okosnica današnjeg procesa brendiranja.

Brendiranje postoji otkad i prodaja. Iako njegovu pojavu vežemo za noviju historiju trgovinske djelatnosti, štošta nam ukazuje na njegovu prisutnost u dalekoj prošlosti.

Neki marketinški stručnjaci smatraju da je pojavom prve ozbiljnije konkurencije nastalo i brendiranje. Često se navodi primjer nekadašnjeg žigosanja krupnih grla na američkim farmama kao jedne proste forme markiranja proizvoda. Na osnovu simbola utisnutog u njihovu kožu krave farmera su se, naprimjer, mogle razlikovati. Žig je, sem te pragmatične funkcije, u prošlosti projicirao i ugled nekog poduzetnika. Vremenom je reprezentativna uloga brenda usložnjavana do trenutka kada je on postao neopipljivi dio proizvoda ili takozvana dodatna vrijednost. Zbog toga danas plaćamo Adidasove patike mnogo skuplje nego što vrijedi materijal od kojih su načinjene.

Era industrijalizacije je donijela masovnu proizvodnju i mnoštvo proizvođača koji su se morali međusobno natjecati za potrošačku naklonost. Svakojako diferenciranje proizvoda dobija na zamahu i već se pojavljuju složeniji dizajni vizuelnog identiteta, ali i narativi koji nastoje stvoriti emocionalnu vezu između kupaca i kompanija.

Digitalna era donosi raskošne mogućnosti za marke

Danas je u digitalnom dobu u kojem živimo izgradnja brenda dobila posve nove okvire koji donose gotovo bezbrojne mogućnosti.

Drawing of production cycle

Kreiranje aplikacija, prisustvo na digitalnim platformama, interakcija sa potrošačima, zabavni i korisni sadržaji postali su okosnica procesa brendiranja. „Tradicionalni mediji“ (radio, novine, televizija) gube utjecaj i moć kod marketinških stručnjaka koji postaju fokusirani na digitalne komunikacijske kanale kojim pažljivo kreirani sadržaji dolaze do tačno određene grupe potrošača. Aplikacije i društvene mreže podigle su efikasnost poruka i omogućile detaljan uvid u konzumersko ponašanje ljudi.

Kao posljedica hiperkonektovanog svijeta kompanije imaju priliku kreirati direktan i prisan odnos s kupcima. Knjiga žalbi i pohvala je daleka prošlost, jer danas potrošači za samo nekoliko sekundi mogu dati pozitivnu ili negativnu kritiku na društvenim mrežama. Naprimjer, svaka kompanija ima priliku pokrenuti diskusiju na Facebook stranici iz koje može saznati štošta o svojim brendovima. Direktan uvid u potrošačevo korisničko iskustvo ili mišljenje o dizajnu od neprocjenjive je vrijednosti budući da ne iziskuje podrobna i spora istraživanja koja nisu baš tako jeftina.

Integriranje više digitalnih medija prilikom kreiranja brending strategije već je mnogim preduzećima širom svijeta donijelo izdašne finansijske plodove. Došlo je doba kada Vam za uspjeh Vašeg brenda nisu potrebne skupe usluge marketinških agencija već dobro iskorišteni digitalni komunikacijski kanali.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s