Kako mediji utječu na političko učešće i građanski aktivizam?

Akademska istraživanja u SAD-u pokazala su da ljudi koji prate medije više sudjeluju u građanskom i političkom angažmanu. Pažnja javnosti je sve više usmjerena na društvene mreže poput Facebooka i Twittera, a biznismeni i politički lideri svjesni te činjenice koriste ove platforme kao jedne od glavnih za oglašavanje.

Barack Obama je prvi politički lider koji je započeo svoje reklamiranje preko interneta u svojoj predsjedničkoj kampanji u 2008. i 2012. godini. Obama, tada kao nepoznata osoba, osoba “bez građanskog povjerenja” i ličnost koju niko nije poznavao, postao je „brend“ u rangu prepoznatljivosti kao i Coca-Cola.

Vodeći ljudi kampanje Barack Obama Jimm Mesina i Chris Hughes (suosnivač Facebooka) kampanju su bazirali na pitanju: “Šta bi mene motiviralo da glasam?”.

Barack Obama je prepoznao svoju šansu u internetskom oglašavanju, jer gotovo svaki čovjek u SAD-u koristi Facebook, Twitter, Instagram, YouTube kao i blogove. Cilj je bio i da se uključe ljudi koje politika do tada nije zanimala što je u konačnici i uspjelo. Uspostavio je interakciju sa ljudima gdje je želio da im stavi do znanja da mu je stalo da riješi probleme koji ih muče u državi. Ono što je važno istaći jeste da je Obama na ovu kampanju potrošio preko 24 miliona dolara. Neminovno je da svaka vrsta reklame i oglašavanja košta i nije poenta koliko se novca potroši već kako i na šta se ulaže. Barack Obama je morao imati strategiju jer se natjecao u 50 saveznih država gdje svaka ima različit broj elektorskih glasova (ukupno ih je 538, a za pobjedu je bilo potrebno sakupiti 270 elektorskih glasova).

Internet kao medij: informacije koje ne provjeravamo i na osnovu kojih donosimo zaključke!?

Nakon prvog značajnog internetskog oglašavanja Baraka Obame uslijedilo je „Arapsko proljeće“ gdje je došlo do ogromnog interesa za građanskim i političkim djelovanjem kako bi se promijenilo stanje u brojnim državama.

Cijeli svijet se vrti oko informacija čiji se broj razvojem informaciono-komunikacijske tehnologije kontinuirano povećava. Današnji mediji formiraju mišljenje pojedinaca, grupe, zajednice, društva u cjelini; utječu na prosuđivanje, vrednovanje i kontinuirano stvaranje i održavanje potreba za informacijama iz različitih područja. Svjesni te činjenice, mnogi koriste medije i digitalne načine oglašavanja kako bi što prije ostvarili svoj cilj.

Najpoznatiji upitnik koji je rađen zbog ovog problema objavljen je 2012. godine u časopisu Nature pod nazivom „61 milion osoba u eksperimentu o društvenom utjecaju i političkoj mobilizaciji“. Upitnik je sadržavao pitanja poput: kako pitanja korisnika na Facebooku mogu utjecati na izbor prilikom glasanja na izborima, kao i kako znati da se ne manipuliše potrošačima na digitalnim platformama. Na to koliko određena poruka „uspijeva da dođe“ do drugih utječe veliki broj faktora. U prvom redu, niti je svaka poruka za svakog primaoca, niti je svaki primalac za svaku poruku.

Upitnik je pokazao da mediji manipulišu narodom jer se nijedna informacija ne provjerava već se uzima kao takva.

Studije koje su rađene u SAD-u pokazale su da internet i mediji igraju ključnu ulogu u sudjelovanju građana kao i u konačnom ishodu izbora, prenosi journalistsresource.org.

Ujutro ljudi imaju naviku prvo pogledati u svoj mobitel, “proguglati” najnovije vijesti, vidjeti šta ima novo na Face-u, a u automobilu tokom vožnje na posao slušati na radiju najnovije informacije o kojima će kasnije komentarisati i razmišljati o njima. Gledano s te strane, mediji su uključeni u ljudske živote tokom cijelog dana i ne može se funkcionirati bez njih jer se ta navika stvorila još u najranijoj životnoj dobi.

 

izvor:poslovnisvijet

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s