Odlični načini za započinjanje prezentacije

Platon je kazao kako je početak najvažniji dio bilo kojeg zadataka.

Kada govorimo, imamo oko 60 sekundi da „uhvatimo“ pažnju publike kojoj se obraćamo, izgradimo kredibilitet, usmjerimo je ka našoj temi i motiviramo da nas sluša. Ovo je konstatacija Darlene Price, predsjednice kompanije Well Said Inc. i autorice knjige “Dobro rečeno! Prezentacije i konverzacije koje daju rezultate”.

Ukoliko dragocjene sekunde otvaranja prezentacije potrošite na zahvaljivanje, izlaganje agende ili neku lošu šalu, prokockali ste priliku da „osvojite“ potpunu pažnju auditorija. Zbog toga je sami početak mnogo važan, odnosno način na koji ćete predstaviti ono o čemu želite govoriti.

Price predlaže nekoliko opcija koje Vam mogu poslužiti kao magnet koji će privući pažnju publike.

Ispričajte dojmljivu priču

Od svih načina da započnete izlaganje storytelling predstavlja jedan od najsnažnijih i najuspješnijih, smatra Price. Još od djetinjstva slušamo priče i kroz njih učimo i kreiramo naše predodžbe o svijetu koji nas okružuje.

Ekrani, teatarske daske i knjige donose nam čarobni svijet u koji uranjamo ukoliko smo suočeni sa zanimljivim pripovijedanjem. Stoga, iskoristite moć narativa na samom početku Vaše prezentacije.

Koristite retorička pitanja

Koristite retorička pitanja kako bi Vaša prezentacija imala snažniji persuazivni efekat. Retorička pitanja, iskorištena u pravom trenutku, ubjeđuju one koji slušaju u ispravnost pozicije govornika.

Započnite šokantnim naslovom ili statističkim podatkom

Price navodi primjer zamjenika direktora prodaje američke vodeće zdravstvene IT kompanije koji uspješno prodaje softver rješenja bolnicama. Početak njegove prezentacije izgleda ovako:

“Prema novoj studiji Žurnala o sigurnosti pacijenata, medicinske greške koje uzrokuju smrt mnogo se češće događaju nego ranije. Kobni događaji koji se mogu prevenirati uzrokuju godišnje do 400.000 smrtnih slučajeva pacijenata koji potraže ljekarsku pomoć u bolnicama. To znači da su medicinske greške treći vodeći uzročnik smrti, odmah iza srčanih oboljenja i raka. Naša vizija je da kreiramo svijet bez medicinskih grešaka i u tome trebamo Vašu pomoć.”

Nakon ovakvog početka prezentacije teško će bilo ko od stručne javnosti ostati nezainteresovan za ono o čemu priča zamjenik direktora prodaje IT kompanije specijalizirane za zdravstveni sektor.

Pokažite zapanjujuću fotografiju

Konstatacija da slika vrijedi hiljadu riječi itekako vrijedi. Fotografija koja ostavlja dubok dojam na publiku i pri tome ukratko pojašnjava tematku odličan je način da osvojite auditorij. Price savjetuje korištenje slike umjesto teksta kada god je to moguće.

Pustite kratki video

Videosadržaj može izazvati snažne emocionalne reakcije koje će s lahkoćom usmjeriti pažnju publike ka govorniku koji će pričati nakon što se završi. S današnjom tehnologijom ne treba Vam profesionalna produkcija da biste dramatizirali neku tematiku i učinili je zanimljivom.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s