Kompjuterizovana i digitalizirana generacija potrošača

Neki smatraju da nijedna druga generacija nije bila toliko izložena marketinškim aktivnostima kao Millennialsi.

Pojam Millennials označava generaciju ljudi koji su postali punoljetni na pragu 21. stoljeća. Mnogi smatraju da su Neil Howe i William Strauss, autori knjige “Generations: The History of America’s Future, 1584 to 2069“, rodonačelnici ovog naziva. Howe i Strauss definiraju Millennials naraštaj kao grupu osoba rođenih između 1982. i 2004. godine.

Postoji i nekoliko drugih mišljenja koja pomjeraju vremensku granicu dolaska na svijet prvih Millennialsa. U tom se slučaju 1976. godina uzima kao njihov početak.

Svjedoci elektronske revolucije

Kao čitava jedna generacija potrošača, Millennialsi imaju svoje jedinstvene karakteristike koje su usko vezane za vrijeme u kojem su sazrijevali. Na njihovo odrastanje uveliko je utjecao svijet ispunjen elektronikom koja se razvijala munjevitom brzinom. Smjena proizvoda koji su ih zabavljali najbolje ilustrira talas inovacija koje su se smjenjivale jedna za drugom poput walkmana, discmana i mp3 playera.

Neki smatraju da nijedna druga generacija nije bila toliko izložena marketinškim aktivnostima kao Millennialsi. Digitaliziranje svijeta je pokucalo na vrata njihovih domova i zasulo ih mnoštvom oglašivačkih poruka koje su do njih pristizale novim komunikacijskim kanalima koji su bili nepoznati generacijama prije njiih. Zbog toga su prilično skeptični prema reklamnim porukama, ne uzimaju sve „zdravo za gotovo“ već pitaju svoje najbliže o kvalitetu onoga što kupuju. Možemo slobodno reći da je ova generacija potrošača uveliko utjecala na kreiranje novih marketinških strategija u kojima je korisničko iskustvo dobilo veliki značaj.

Millennialsima je svojstvena tolerancija prema različitostima budući da su odrastali uz raznolike proizvode pop kulture. Kao posljednja generacija rođena u 20. stoljeću i na samom početku 21. stoljeća, suočili su se sa velikim promjenama na tržištu rada. Češće mijenjaju poslove nego ijedna druga generacija i nerijetko rade nešto sasvim drugo od onoga za šta su se školovali. Osim plaće važno im je i zadovoljstvo na nekom radnom mjestu.

Svakodnevna upotreba mobilnih i pametnih telefona čini ih gotovo ovisnim o tehnološkim uređajima. Učenje novih programa i aplikacija ne predstavlja im nikakav problem budući da su odrasli uz kompjutere. Većina ih je aktivna na društvenim mrežama na kojima često izražavaju svoje stavove i emocije. Na privatnost gledaju potpuno drugim očima nego njihovi roditelji, jer su prilično opušteni kada je riječ o medijaciji mnogih segmenata onoga što je nekoć bilo „lično i skriveno“.

Dobar dio njihove svakodnevne komunikacije i međuljudskih odnosa događa se u virtuelnom prostoru – online.

Mnogi Millennialsi ne poznaju radno vrijeme svojih roditelja, slobodno im je pravi luksuz te se stoga trude da naprave balans između poslovnog i privatnog.

//poslovnisvijet

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s