Mark Cuban ima tri savjeta za mlade poduzetnike

Cuban smatra kako postoji razlog zašto djeca tako dobro prodaju kolačiće i limunadu dok su u izviđačima.

Mark Cuban, vlasnik košarkaškog kluba Dallas Mavericksa i zvijezda ABC-jevog Shark Tanka, smatra kako bi djeca trebala učiti o poduzetništvu još u ranoj dobi. Kako bi ih animirao na učenje o biznisu, Cuban je napisao knjigu u koautorstvu sa Shaanom Patelom, osnivačem Prep Experta, pod nazivom „Kako bilo koje dijete može započeti biznis“.

Knjiga će djeci pružiti uvid u temelje poduzetništva i trebala bi ih motivirati da razvijaju poslovnu karijeru. Cuban se iz ličnog iskustva uvjerio da su djeca itekako zainteresovana za biznis ukoliko im se pruži šansa.

Ovaj američki biznismen i investitor ponudio je nekoliko savjeta mladim poduzetnicima koje Vam donosimo u nastavku.

Djeca trebaju vrlo rano započeti s učenjem

Ukoliko djeca steknu radne navike i vještine potrebne za započinjanje biznisa prije polaska na koledž, bit će daleko ispred svojih vršnjaka.

“Djeca nisu obavezna učiti poduzetničke vještine, ali će sigurno imati koristi od njih ako ih steknu. Što je još važnije, postoji mnogo više klinaca nego što možete zamisliti koji žele započeti biznise i u potrazi su za uputama”, rekao je Cuban. On smatra kako postoji razlog zašto djeca tako dobro prodaju kolačiće i limunadu dok su u izviđačima.

Američki poduzetnik smatra da za uspjeh nije potreban veliki mozak i mnogo novca, nego zamisao koja će konstantno donositi taj novac.

Neka djecu ne brine pravljenje grešaka

Djeca nemaju ništa naročito izgubiti, a mogu mnogo dobiti.

Dječaci i djevojčice moraju shvatiti u ranoj dobi kako proizvodi ili usluge koje razvijaju nikada neće biti savršeni, odnosno kako poslovne ideje nikada ne dolaze u savršenoj formi. Velikim kompanijama se dešavaju katastrofe i neuspjesi zbog velikih investicija. Djeca ne raspolažu značajnijim resursima stoga nije kraj svijeta ukoliko prave greške.

“Ne mislim da djeca mogu napraviti neke značajne greške. Ona ne vode poslove koji uključuju cirkulaciju desetina hiljada dolara. Ona počinju s malim poslovnim koracima prodajući stvari koje naprave ili nešto preprodaju svojim prijateljima i komšijama. Zbog toga ne mogu pogriješiti. Mogu samo naučiti”, pojašnjava Cuban.

Važnost postavljanja ciljeva

Postavljanje poslovnih ciljeva pozitivno utječe kako na život odraslih tako i na dječiji.

“Započinjanje biznisa u djetinjstvu može utjecati na ostatak Vašeg života. Učvršćuje samopouzdanje djece. Uči ih kako funkcionira poduzetništvo. Uči ih kako mogu ostvariti ciljeve koje su postavili. Sve što im kasnije može donijeti korist”, tvrdi Cuban.

Za ove svoje tvrdnje on ima i dokaz.

“Investirao sam do sada u samo nekoliko mladih poduzetnika i 80% ih je uspjelo. Oni su postavili razumne ciljeve prema kojima se kreću. Za razliku od odraslih koji pokušavaju da se obogate i povuku, djeca pokušavaju zaraditi nešto novca i naučiti pri tome”, kazao je Cuban.

Preuzeto sa: http://www.entrepreneur.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s