Šta morate znati o personalnom brendiranju

„Izvući“ materijal koji će od Vas načiniti marku nemoguće je postići bez toga da sebi prethodno postavite dva pitanja: ko ste Vi zapravo i šta želite postići na tržištu.

Iako personalno brendiranje za neke predstavlja „natezanje“ i „pretvaranje“, mnogim ljudima je pošlo za rukom da svoje ime i prezime učine markom. Pojedini su pak stvorili snažan animozitet kod drugih ljudi pokušavajući to učiniti. Tajna je u tome da profesionalno izvedeno personalno brendiranje nikada ne izgleda usiljeno i lažno predstavljanje najboljeg i najzanimljivijeg dijela nas samih.

Stoga, ne možete sjesti i odlučiti šta će Vaš brend biti. Personalno brendiranja više je povezano s dobrom ekstrakcijom onoga što već imate u sebi kao kvalitet i element razlikovanja od mnoštva drugih ljudi. To može biti neki talenat, znanje ili inspiracija, ali nikako fikcija. Budite sigurni da javnost brzo prepoznaje stvari kojima nedostaje dosljednosti.

To Vam je kao da izađete sa djevojkom koja voli mačke i ima jednu u kući. Pokušavajući je impresionirati, naučite mnogo o tim lukavim životinjama i upotrijebite to u Vašim razgovorima kako biste joj se približili i imali veću šansu da je osvojite. Međutim, Vaš sav trud padne u vodu kada u zimskim mjesecima otjerate mačku koja je pronašla utočište na toploj haubi Vašeg automobila, a pri tome ona koju ste šarmirali kartom „pažljivog ljubitelja mačaka“ svjedoči Vašoj nedosljednosti.

Zato je odmah na početku važno shvatiti šta nas čini onima što mi zapravo jesmo. Izmaštavanje identiteta ne donosi ništa dobro u personalnom brendiranju. Stoga, ukoliko preskočite ovaj korak i pređete odmah na fabriciranje nečega što biste željeli biti, vrlo lahko ćete završti kao tip iz naše priče čiji su pozivi za ponovni izlazak hladno izignorisani. Pođimo onda od prvog i najvažnijeg koraka u misiji personalnog brendiranja.

Ekstrakcija personalnog brenda

„Izvući“ materijal koji će od Vas načiniti marku nemoguće je postići bez toga da sebi prethodno postavite dva pitanja: ko ste Vi zapravo i šta želite postići na tržištu.

Ovo korespondira sa reklamiranjem bilo kojeg brenda bilo koje kompanije. Pojednostavljeno – da li biste ikada oglašavali proizvod čije karakteristike i svrhu dobro ne poznajete? Naravno da ne biste.

Prvo, morate utvrditi kakve pogodnosti i koristi on nudi i šta ga to razlikuje od konkurencijskog proizvoda. Drugim riječima, važno je utvrditi jedinstveni prodajni prijedlog.

Ovaj proces je sličan kreiranju biznis plana u kojem morate odgovoriti na nekoliko pitanja.

Ko je Vaša ciljana grupa ili publika čiju pažnju želite?

Kakav problem ili izazov Vi rješavate, na koji način ste im korisni?

Kako se razlikujete od konkurencije?

Nakon što ste utvrdili jedinstveni prodajni prijedlog, slijedi druga faza.

Prezentiranje ili „ambalažiranje“ Vašeg personalnog brenda

Odgovori koje ste dali pomoći će Vam da lakše dođete do prave publike ili grupe potrošača, osvojite ih kako bi se vraćali po još onoga što im nudite. Naredni korak je smišljanje personalne web-stranice čiji će dizajn predstavljati ono što Vi jeste. Korištenje društvenih mreža neizostavni je dio personalnog brendiranja. Zbog toga biste trebali znati koje Vam socijalne platforme pružaju najviše mogućnosti uzimajući u obzir Vašu ciljanu grupu.

Jamie Oliver – primjer snažnog personalnog brenda

Oliver je paradigma dobrog personalnog brendiranja. Izuzetne kulinarske vještine iskoristio je u svojim televizijskim emisijama kako bi skrenuo pažnju na zdravu prehranu. Kreirao je i kampanju protiv upotrebe prerađenih i nezdravih namirnica u školama.

Na njegovom websiteu Food Revolution možete pronaći korisne informacije i savjete o kuhanju, ali i sadržaje o tamnoj strani industrijske proizvodnje hrane. Posjetitelji mogu raspravljati, komentarisati i postavljati pitanja o raznoraznim problemima vezanim za prehrambenu industriju.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s