Namirnice zaslužne za zdravlje

Česte promene vremena mogu da izazovu fizički i psihički stres. „Obratite pažnju na pet energetskih supstanci“:  srceSnažno srce – Magnezijum:  Reč je o jednoj od najvažnijih mineralnih supstanci, koja jača srce.

Magnezijum je neophodan za prenošenje nervnih impulsa i kontrakciju mišića. To znači da nervi, koji kontrolišu rad srčanog mišića, mogu optimalno da rade samo ako ima dovoljno magnezijuma u organizmu. Mišićnim vlaknima je potreban magnezijum da bi mogla da se skupe.  Nedostatak magnezijuma povećava rizik od srčanih tegoba (bolovi, aritmija).

Može da dođe do mišićne slabosti, grčeva u mišićima, drhtanja, trnjenja, kao i do gubitka osećaja u rukama i nogama. Magnezijumom su pretežno bogate biljne namirnice (proizvodi od integralnih žitarica, susam, semenke bundeve, mahunarke, povrće, koštunjavo voće), ali ima ga i u ribi i mesu.  Važno je i ovo: Ako se redovno konzumira, glog (čaj, sok, kapi ili tablete) jača srce tako što snižava krvni pritisak, koji dovodi do proširenja krvnih sudova srca.

Više energije – Gvožđe:  Element u tragovima zahvaljujući kome oko pet biliona ćelija organizma dobija dovoljno kiseonika. Budući da su neprekidno aktivne, ovim ćelijama je potrebno mnogo energije. Svaka ćelija je mala fabrika za sebe, koja uz pomoć kiseonika proizvodi tu energiju. Crvena krvna zrnca sa hemoglobinom transportuju kiseonik do svih delova tela.

Jezgro hemoglobina je gvožđe, koje vezuje kiseonik. Budući da se gvožđe izbacuje iz organizma preko znoja, stolice, mokraće i krvi, u organizmu može da se javi nedostatak ako ishrana nije bogata gvožđem. Posledice su: hroničan umor, iscrpljenost, bledilo, podložnost infekcijama, anemija.  Gvožđa ima u mesu, kobasicama (dovoljno je da pojedete par nedeljno), hlebu od integralnih žitarica, mahunarkama, mušmulama, smokvama i koštunjavom voću. Treba znati da organizam bolje iskorišćava gvožđe dobijeno od proizvoda životinjskog porekla.  Važan je i san Da bi organizam napunio baterije, potrebno mu je mnogo sna. Većini odraslih je dovoljno sedam-osam sati dnevno da bi preko dana bili odmorni i produktivni.

Bolja koncentracija – Nijacin (nikotinska kiselina, nikotinamid): Ovaj vitamin je važna hrana za mozak. Pošto je ćelijama mozga potrebno izuzetno mnogo energije, važno je da u krvi uvek bude dovoljno nijacina. On širi krvne sudove i aktivira neurotransmitere, koji su važni za optimalno prenošenje impulsa moždanih ćelija. Na taj način nijacin poboljšava koncentraciju i pamćenje, kao i sposobnost reagovanja.

Piletina, meso, iznutrice, rečna i morska riba, kvasac, mleko, koštunjavo voće, mahunarke, zeleno lisnato povrće – sve ove namirnice sadrže dragocenu energetsku supstancu nijacin.  Važno je i ovo: Pošto sadrži kofein, zeleni čaj je idealno stimulativno sredstvo. Prelijte čaj prokuvanom vodom, ali tek kada prestane da ključa. Zeleni čaj će vam prijati i hladan, pogotovo ako ga pomešate sa voćnim sokom.

Protiv viška kilograma – Jod:  Ovaj element u tragovima je efikasno sredstvo za mršavljenje. Jod je potreban organizmu za proizvodnju hormona štitne žlezde. Oni su nadležni za metabolizam šećera, masti i belančevina, regulišu temperaturu tela i nivo vode u organizmu. Samo ako sve ovo optimalno funkcioniše, organizam sagoreva veće količine masti. Da biste obezbedili organizmu dovoljno joda, dva puta nedeljno jedite morsku ribu a mlečne proizvode svakodnevno.

Važno je i ovo: Da bi vaši pokušaji da oslabite bili krunisani uspehom, važno je da se dovoljno krećete. Svakodnevno pojedite najmanje 200 g voća i povrća bogatog tečnošću, npr. lubenica, dinja, paradajz, krastavac, paprika, bundeva, kukuruz.

Protiv nervoze – Tijamin:  Ovaj vitamin je neophodan da bi nervi imali dovoljno energije koja im je potrebna za prenošenje električnih impulsa (nadražaja). Nedostatak tijamina uzrokuje nervozu i razdražljivost, apetit slabi, a može da se javi i poremećaj sna. Tijamina ima u svinjskom mesu, proizvodima od integralnog brašna, grašku i pasulju.Česte promene vremena mogu da izazovu fizički i psihički stres.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s