Neuromarketing: Nauka, umjetnost i prilika!?

Šta ako biste mogli čitati misli? Priznat ćete da ste bar jednom o tome pomislili. U poslovnom svijetu znati šta Vaš klijent želi ili očekuje od Vas od presudnog je značaja. Zbog toga se i nauka uključila u pomoć biznisu.

Neuromarketing nije nešto što je novo, no u posljednje je vrijeme postao sve popularniji. Razlog koji je do toga doveo jeste borba da se zadrže kupci. Neuromarketing istražuje reakcije mozga potrošača na proizvode, pakiranja, boje, oblike i ostale marketinške elemente. Sve ovo stručnjaci mogu saznati sprovodeći vrlo skupa istraživanja.

Brojna istraživanja tržišta nesumnjivo su donijela uspjeh korporacijama, jer su saznali gdje su propusti. Zato sada  svjetske korporacije nemaju problema da troše milione dolara na neuromarketing. Tehnološki razvoj je doprinio da se dođe do što preciznijih odgovora o ponašanju potrošača prema njihovim proizvodima ili uslugama.

Neuromarketing nastoji utjecati na ljude, promatrati njihovo ponašanje i emocionalne reakcije i usredotočiti se na činjenicu kako da navedu kupca na kupovinu.

Pomoću metoda kao što su EEG ili MR mjere se promjene aktivnosti u dijelovima mozga – neuromarketing čita električne signale iz mozga i analizira ih. Naprimjer, standardni mjerni alat koji se koristi u neuromarketingu je EEG (elektroencefalogram), koji mjeri električnu aktivnost našeg mozga u specifičnim regionalnim spektrima. Radi na način kada se osobi postavlja pitanje, impulsi mozga putuju na motorni korteks i kreiraju odgovore. Ovaj proces se događa tako brzo da EEG može snimiti svaki impuls.

Tokom pola sekunde od kada je naš mozak primio podatke, a prije nego što reagira na njih, dešava se neurološka manifestacija koja je slobodna od kontrole svjesnog. To je djelovanje prije našeg svjesnog filtriranja podataka. EEG odmah čita ove električne valove koji se odnose na memoriju, emocije i pažnju prema aktivnostima u određenim područjima mozga. Na osnovu podataka dobija se tačan uvid o tome kako se osoba osjeća i kako reaguje kada gleda komercijalne proizvode ili kada se priča o njima.

Stručnjaci tvrde da su ove metode analize jeftinije i učinkovitije od tradicionalnih metoda kao što su fokus grupe. Za test EEG ne treba hiljade ljudi kako bi se dobili precizni rezultati. Dovoljno je dvadeset ljudi različite dobi, jer mozak kupca slično funkcioniše s tim da postoje izražene razlike između žena i muškaraca.

Zahvaljujući neuromarketingu možete smanjiti rizik od većih gubitaka na tržištu, ali i sa velikom vjerovatnoćom znati da li će Vaš proizvod biti hit na tržištu.

Sve dobre ili vrhunske reklame rađene su po principima neuromarketinga. Vi mislite da Vam je potrebna neviđena kreativnost i milioni dolara da osmislite poseban i upečatljiv brend, a zapravo mnogo toga se može postići sa manjom sumom novca i sa trikovima kojih mi nismo svjesni,  jer ne znamo kako funkcionišemo.

//poslovnisvijet

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s