Samsung: kako je izvoznik ribe postao tehnološki gigant

Kako je mala južnokorejska firma, koja se bavila izvozom ribe i povrća, postala jedan od vodećih svjetskih brendova u svijetu elektronike specijalizirana za digitalne uređaje, medije, memoriju i integraciju sistema.

Prvog marta davne 1938. osnovano je preduzeće iz kojeg će izrasti današnji tehnološki gigant Samsung. Osnivač Byung-Chull Lee započeo je biznis u Taegu u Južnoj Koreji sa kapitalom od 30.000 wona.

Na početku, njegov biznis bio je usko vezan za izvoz, prodavao je osušenu korejsku ribu, povrće i voće kupcima u Mandžuriji i Pekingu. Nakon malo više od decenije, Samsung (na korejskom označava „tri zvijezde“) imat će svoje mlinove i konditorske strojeve, vlastitu proizvodnju i razrađenu prodaju. Tako će postati moderna globalna korporacija koja danas posluje u drugoj industriji, ali pod istim imenom.

Na Forbesovoj listi najvrednijih brendova Samsung zauzima 11. mjesto s vrijednošću od 161,6 milijardi dolara.

Kompanija je počela sa proizvodnjom elektronskih uređaja 1970. godine kada je izbacila na tržište crno-bijeli TV prijemnik (model: P-3202). Nedugo nakon toga, 1974. godine kompaniji je priključen Samsung Heavy Industries i započelo je sastavljanje veš mašina i frižidera.

Pred kraj decenije, tačnije 1978. proizveden je četveromilioniti crno-bijeli televizor što svjedoči brzoj poslovnoj ekspanziji Samsunga.

Svoj proizvodni asortiman korporacija proširuje 1983. godine kada počinje praviti personalne kompjutere, a ubrzo nakon toga i videorekordere. Devedesetih godina prošlog stoljeća Samsung počinje s proizvodnjom u Kini i Americi i razvija sistem za mobilne telefone. Do kraja stoljeća kompanija će već masovno proizvoditi memorijske uređaje, a 1998. godine i prve digitalne televizore.

Početkom 21. vijeka BusinessWeek Samsung proglašava najboljom svjetskom IT kompanijom na svijetu. Južnokorejski div 2001. godine predstavlja ultraslim telefone, a 2006. mobilni telefon sa kamerom od 10 megapiksela.

Danas su Samsungovi inovativni i visokokvalitetni proizvodi priznati svuda u svijetu što dokazuje i njegova tržišna vrijednost od 161,6 milijardi dolara.

//poslovnisvijet

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s