Imidž i brendiranje BiH – postojeći problemi i rješenja

Broj turista, stranih investicija, politički ugled i utjecaj umnogome zavise od imidža kojeg uživa neka zemlja. Zbog toga države danas sistemski pristupaju upravljanju identitetom i imidžom, odnosno procesu brendiranja.

Cilj je prije svega istaći prednosti, kvalitete i jedinstvenost na međunarodnoj sceni.

Ljudi i kompanije danas biraju gdje će provesti odmor ili započeti poslovanje i investirati. Svako voli svoj novac i ne želi ga rasipati na nezadovoljstvo, loše usluge i komplikovane procedure. U mnogim slučajevima države će imati istu turističku ponudu i jednake uslove za razvoj biznisa, ali na izbor jedne ili druge kod potrošača će presudno djelovati asocijacije i emocije koje podrazumijeva brend. BiH kao država vrlo malo ulaže u jačanje svoje prepoznatljivosti i ne upravlja svojim imidžom koji je usko vezan za komplikovano državno uređenje i nekoliko historijskih događaja. Zbog toga je naša država žrtva onoga što stručnjaci nazivaju „vanjskim brendiranjem“.

Drugi kreiraju sliku o nama

Kada ne postoji konkretna inicijativa da se neka zemlja sama reprezentira kroz određene aktivnosti koje će pomoći drugima da izgrade sliku o njoj, onda će to drugi učiniti umjesto nje. U nedostatku relevantnih informacija o nekoj državi, globalne institucije, mediji ili pojedinci mogu utjecati na njen imidž projiciranjem određene slike, pozitivne ili negativne. Takav pristup nazivamo „vanjskim brendiranjem“.

Čitav poratni period svijet nas opisuje kao podijeljeno i konfliktno društvo iz kojeg odlazi mlađa populacija. Tu i tamo spomene se Olimpijada, atentat na Franca Ferdinanda i nekoliko poznatih bh. imena koja su ostavila trag u svjetskoj historiji. Ovakav imidž trebao bi nas definitivno zabrinuti.

Nužnost rebrendiranja

Budući da su prve asocijacije kod stranaca o BiH zapravo rat i podjele, moramo poraditi na preusmjeravanju pažnje s tih negativnih događaja i pojava. Za početak trebamo definirati jedan homogen bh. identitet koji može predstavljati sve narode koji žive u ovoj državi. Prirodne ljepote, kulturna raznovrsnost, duhovitost i povoljan geografski položaj – sve su ovo karakteristike kojima svakodnevno svi mi opisujemo BiH. Ipak, mora se strateški raditi na promociji ovih karakteristika svjetskoj javnosti.

Prvi korak je svakako kreiranje radne grupe ljudi iz različitih djelatnosti koja će kroz posebne aktivnosti reprezentirati BiH. Mogu to biti sportisti, političari, privrednici i umjetnici, ljudi koji se bave različitim profesijama u kojima su uspješni i poznati široj svjetskoj javnosti.

Korištenje slogana, simbola i događaja u procesu rebrendiranja je, također, važno. Kako bi događaj ili atrakcija postali magnet sam po sebi, ili moraju biti vrlo privlačani (to se gradi kroz godine izvrsnosti), ili moraju biti toliko jedinstveni i neodoljivi da u startu privlače veliku pažnju. Sarajevo Film Festival dokaz je kako jedan događaj vremenom može postati snažno oružje u brendiranju, jer danas mnogi ljudi širom svijeta zahvaljujući SFF-u znaju za BiH i Sarajevo. Simboli i slogani koji će nas predstavljati moraju zaista odisati svim našim prednostima i kvalitetima. Nije tako teško napraviti listu svega onoga na što smo ponosi i što nas izdvaja, a što se može inkorporirati u neku vizuelnu konstrukciju.

“Situacija nije loša u mjeri u kojoj se predstavlja. Na posljednjoj listi „Country Brand Index“ BiH zauzima 82. poziciju u svijetu po snazi svoga brenda. Mnoge svjetske zemlje uopšte se ne nalaze na ovoj listi, što automatski izdvaja BiH kao napredniju državu od njih kad je prepoznatljivost u pitanju. Prema tome, već postoji određeni brend BiH. BiH se u međunarodnim okvirima može opisati kao zemlja rata i takva percepcija vlada već 20 godina. Pošto već postoji određeni brend zemlje, koji je loš, BiH je potrebno rebrendiranje, koje mora biti zasnovano na drugačijim pretpostavkama od brendiranja proizvoda”, pojasnila je Svetlana Cenić, ekonomistica.

Broj turista i investicija neće se povećati dok ne promijenimo sliku o sebi. Najbolji način svakako je prvo promijeniti stanje koje projicira takvu sliku, a nakon toga se pobrinuti da svijet dobro vidi promjene koje smo učinili i koje grade neki novi, svjetliji i prosperitetniji imidž BiH.

//poslovnisvijet

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s