Kako da se Vaš mozak lakše nosi sa stresom?

Stres je jedno od iskustava koja se ponavljaju kroz čitav ljudski život. Dolazi i odlazi, ali nerijetko ostavlja ozbiljne posljedice po ljudsko fizičko i psihičko zdravlje. Ljudi koji obnašaju visoke funkcije u različitim društvenim segmentima posebno su ranjivi i izloženi stresu.

Vođenje biznisa i upravljanje velikim brojem radnika iziskuje smirenost i veliku koncentraciju uz spremnost na raznorazne nepredviđene situacije. Zbog sve te odgovornosti biznismeni su velike žrtve onoga što zovemo stres.

Stoga, bitno je znati prepoznati simptome stresa koji su signal za poduzimanje određenih aktivnosti koji će smanjiti pritisak u Vama. Uzimanje slobodnih dana i korištenje raznoraznih tehnika za opuštanje samo su neki od načina borbe protiv stresa. Međutim, to su kratkoročna rješenja. Stres se iznova vraća i ponekad niste u situaciji da uzmete slobodan dan ili da se nekom mentalnom vježbom smirite. Zbog toga trebate povećavati stepen tolerancije Vašeg organizma na stres kako biste bili otporniji i snažniji u stresnim situacijama.

Neuroplastičnost

Ljudski mozak je nevjerovatno složen organ koji je fleksibilniji nego što to mislimo. Vremenom se može prilagoditi mnogo čemu, počevši od svakodnevnog stresa na poslu do neki vrlo ozbiljnih povreda. Tu fleksibilnost naučnici nazivaju „neuroplastičnost“.

Pojednostavljeno, mozak je sposoban za velike reorganizacije, promjene navika i konstantno učenje.

Stres gotovo uvijek nastaje procesom koji reproducira jedan te isti obrazac. Prvo se suočite sa nekim vanjskim stimulansom koji izazove negativnu reakciju i razmišljanje. Može to biti telefonski poziv ili mejl koji Vam da do znanja kako postoje ozbiljni problemi s nekim proizvodom ili uslugom. Od tog trenutka u glavi Vam se roje negativne misli koje počnu opterećavati organizam nedugo nakon pojavljivanja stimulansa. Prvi simptomi su izmorenost, glavobolja i razdražljivost koji mogu biti praćeni ubrzanim radom srca. U mnogim slučajevima negativno razmišljanje se još više poveća usljed djelovanja ovih simptoma.

Međutim, sve se mijenja ukoliko promijenite način reagovanja na vanjski podražaj (u ovom slučaju telefonski poziv ili mejl).

Kritika ne mora biti povod za negativno samopropitivanje. Može biti odličan način da uvidite neki problem za koji nista znali da ranije postoji. Može Vam donijeti nove ideje zbog kojih ćete unaprijediti sebe ili svoj proizvod. Bahata i neosnovana kritika pokazat će Vam kako da se nosite sa „teškim“ klijentima ili kupcima. Gotovo u svim slučajevima Vi na neki način učite nešto novo i imate priliku promijeniti stvari. Onda kada niste u mogućnost da utječete na stvari koje se dešavaju vježbate svoje strpljenje jer stvari u životu se ne odvijaju onako kako mi želimo.

//poslovnisvijet/forbes

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s