Zašto je bolje trošiti novac na iskustva nego na stvari

Kraj je mjeseca, izdvojili ste novac za uobičajene troškove i ostalo Vam je tek toliko da nešto na sebe potrošite. Trebali biste razmisliti šta će Vas zaista učiniti zadovoljnim. Naučnici smatraju da slaganje novih stvari u ormaru nije dobar način da se vratiti zadovoljni i ispunjeni u kancelariju nakon vikend.

Da li ste čuli za paradoks posjedovanja?

Dvadesetogodišnja studija koju je proveo doktor Thomas Gilovich, profesor psihologije na Cornell Univerzitetu, donijela je zanimljive rezultate. Ukratko, zaključak njegovog istraživanja je: ne trošite puno novac na stvari. Zašto? Sreća koju donosi kupovina novih stvari brzo izblijedi. Postoje tri razloga zašto je to tako.

Brzo se naviknemo na ono što dobijemo. Ono što je nekoć bilo uzbudljivo i novo za kratko vrijeme postane norma.
Stalno podižemo „ljestvicu zadovoljstva“. Nove kupovine stvaraju nova očekivanja. Čim se naviknemo na postojeći predmet žudimo za novim koji ćemo opet prije ili kasnije željeti zamijeniti.

Čuli ste sigurno svi za onu narodnu koja kaže da je „trava uvijek zelenija kod komšije“. Kupovina i posjedovanje stvari pokreću mnoga poređenja. Tako ćemo uvijek uživati u novom automobilu dok naš rođak ili prijatelj ne kupi noviji i bolji.

Gilovich smatra da je najveći neprijatelj dugoročnijeg zadovoljstva zapravo adaptacija.

„Kupujemo stvari da bismo bili sretni i uspjevamo u tome. Međutim, budemo sretni nakratko. Nove stvari nam donose uzbuđenje samo jedan period dok se ne naviknemo na njih”, pojasnio je Gilovich.

Pogrešno je misliti da čovjeka može ispuniti neprekidno investiranje u predmete koje možemo svaki dan vidjeti i opipati. Zadovoljstvo neće trajati koliko i predmet.

Snaga iskustva

Gilovich i ostali istraživači otkrili su kako iskustva koja proživimo postanu dio našeg identiteta. Stoga, čovjeka ne čini ono što posjeduje nego ono što je doživio, prošao, proputovao i osjetio.

Naprimjer, kupovinom Apple sata nećete promijeniti ono što Vi jeste. Bavljenje nekim hobijem, upoznavanje ljudi i čitanje hoće. Ove aktivnosti donijet će Vam nove poglede na svijet i zadovoljstvo koje je trajnije.

//poslovnisvijet/forbes

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s